
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmetleri Yönetimi, iş dünyasına bağlı olan sektörlerde bilginin son derecede önemli olduğu bilinmektedir. Buna bağlı olarak da bilgi teknolojileri gelişmekle beraber, gündelik hayatta da önemli bir konumda yer almaktadır. Bilgi teknolojileri sayesinde internet hizmetlerinden arşiv almanın yanı sıra aynı zamanda da etkili bir işlem sürecine girebilmek de mümkün olabilecek konumda olabilecektir. Bu teknolojilerin sürekli olarak gelişim içerisinde yer alması da tehlikeli durumları beraberinde getirebilmektedir. Bu teknolojilere ayak uydurarak, son derecede kontrolcü bir biçimde hareket edilmesi halinde de diğer firma ya da kuruluşlarla hareket etmeyi de kolaylaştırabilecektir.
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmetleri Yönetimi kapsamında firmaların müşteri beklentilerini karşılayabilmeleri durumu da görülebilecektir. Teknolojiye bağlı olarak sürekli geliştirmeye dair çalışmalar yapma konusunda bu standart kendini gösterebilecektir. ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmetleri Yönetimi ile beraber ISO 27001 standardı beraberce çalışarak, daha etkili bir sonucu elde edebilecektir.
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmetleri Yönetimi Faydaları
- Herkese yönelik olarak fayda sağlayabilecektir.
- Maliyeti düzenleyebilecek biçimde kendini göstermektedir.
- Bilgi teknolojisinin tüm hizmetlerini aktif bir biçimde tutmaktadır.
- Bilgi teknolojisinin risklerini ve karmaşasını da engellemektedir.
- Zamandan kazanç sağlamaktadır.
- Rakiplerle aynı şartlarda olmayı sağlamaktadır.
- Hizmet verme evrelerinde güvenlik, hız ve erişim kolaylığı sağlamaktadır.
- Müşterilerin talep ve ihtiyaçlarını en doğru biçimde belirlemede devreye girmektedir.
- Müşteri memnuniyetini sağlamada önemli bir yer tutmaktadır.
- Var olan kaynakların daha da etkili biçimde kullanılmasını sağlayarak, işleyişin tam da istediği biçimde gerçekleşmesinde de önemli bir etmendir.
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmetleri Yönetimi, her firma ve işletme için uygunluk arz edebilecek biçimde kullanılabilecektir.
